Gå direkt till innehåll Gå direkt till menyn

Vad tycker du om vår webbplats? Svara gärna på vår korta undersökning.

Frågor och svar om e-tjänsten

Här kan du läsa om de vanligaste problemen som kan uppstå i samband med att du loggar in och fyller i ansökningar i Konstnärsnämndens e-tjänst.
  • Pröva något av följande:

    • testa ditt BankID här »
    • Om ditt BankID inte fungerar kontaktar du din bank.
    • Kontrollera att din dator godkänner cookies. Här hittar du hur du kan göra inställningen »
    • Testa att byta webbläsare
    • Använder du mobilt BankID måste du komma ihåg att starta BankID-appen i din telefon, där du skriver in ditt lösenord.
    • Har du prövat ovanstående och du kan fortfarande inte logga in kan du kontakta den tekniska supporten på Chambersign på 08-19 11 19, support@csign.se
  • Om du inte kommer vidare i blanketten beror det på att du inte fyllt i alla fält som är obligatoriska. Det är markerat med rött vid de ställen som inte är ifyllda eller som är felaktigt ifyllda.

    Tänk på att om du under rubriken utbildning fyller i att du genomgått någon typ av utbildning också måste fylla i åtminstone en av raderna nedanför, samt samtliga rutor i den raden.

    Varje gång du går in i ansökan på nytt måste du verifiera din e-post. E-postadressen måste alltså skrivas två gånger.

    Om du klipper in text i webbformuläret som du har skrivit i ett annat program, till exempel Word, måste du kopiera in informationen som oformaterad text. Annars kan det finnas formateringsinformation som gör att texten innehåller otillåtna tecken och som förhindrar dig att komma vidare. Ett annat sätt för att försäkra sig om att texten inte innehåller osynlig formatering är att skriva in informationen via tangentbordet.

  • Mina arbetsprover försvinner när jag går tillbaka för att granska ansökan eller då jag klickar på någon av de andra flikarna i menyn. Vad beror det på?
    Systemet tillåter inte att du sparar dina filer tillfälligt utan du måste ladda upp dem i samband med att du skickar in ansökan.

    Observera att det inte är möjligt att ladda upp filer via läsplatta eller mobiltelefon.

    Varför blir det en röd markering framför det arbetsprov jag laddat upp?
    Du har laddat upp ett filformat som inte är godkänt .

    Jag får ett felmeddelande när jag försöker ladda upp arbetsprover. Vad gör jag för fel?
    Det kan finnas flera orsaker – du kan undersöka något av följande:

    Om du använder en äldre Apple Macintosh med operativsystemet Safari version 5.1.10, kan du få problem med ett meddelande om att du måste skicka med obligatoriska bilagor, fast du redan har lagt till filer. Gå tillbaka och spara tillfälligt innan du avslutar Safari. Sedan laddar du ner och installera webbläsaren Google Chrome eller Firefox på datorn. Därefter startar du om datorn och öppnar Chrome eller Firefox och loggar in igen. Där finner du din sparade ansökan och kan prova att ladda upp bilagorna en gång till. Då bör det fungera som det ska.

    Filen du försöker ladda upp är större än tillåtet.

    Du försöker ladda upp fler antal filer än tillåtet.

  • När jag klickar på ”Skicka in” händer ingenting, systemet visar bara att den arbetar.
    En anledning kan vara att många är inne i systemet och gör sina ansökningar samtidigt. När ansökningarna skickas in lägger de sig på ”kö” och det kan ibland ta en ganska lång stund innan du får en bekräftelse att ansökan har gått iväg.

    Jag har skickat in ansökan men har fortfarande inte fått någon bekräftelse. Vad beror det på?
    Systemet skickar automatiskt ut en bekräftelse per e-post när ansökan registreras. Om du inte får något e-postmeddelande kan det ha fastnat i ditt spamfilter. Men du kan också se om din ansökan är inskickad om du loggar in med din e-legitimation och tittar under fliken ”Mina ärenden”.